SALGS- OG LEVERINGSVILKÅR
Alle priser er i danske kroner (DKK) og inklusive moms. Kontakt evt. horsens@family-garden.dk for nærmere information.
BETALING
Du kan betale med eDankort, Mastercard, Visa Elektron, Diners Club, Dankort og VisaDankort. Ved køb med kreditkort trækker vi selvfølgelig ikke beløbet fra din konto, før varen er afsendt fra vores butik.
FORBRUGERSIKKERHED
Som kunde hos Family Garden har du altid de rettigheder, som fremgår af Forbrugerstyrelsens regler. Hvis et køb henvises til Forbrugerstyrelsens Klagenævn, retter vi os efter nævnets anbefaling.
RETUR- OG OMBYTNINGSRET
Der er ingen fortrydelsesret på vores blomster. Ved køb af alternative varer fra webshoppen er den normale reklamationsret gældende. Ved køb af drivhuse gælder følgende; når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i samme stand som da du modtog den. Returretten bortfalder hvis emballagen er brudt. Varerne skal reklameres inden 14 dage ligesom returnering skal ske indefor 14 efter levering.
Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen.
LEVERINGSTID
Du vil modtage en e-mail, når din bestilling er modtaget. Forventet leveringstid er typisk 2 – 5 dage(Udestuer og specialproducerede modeller som eks. Botanica kræver længere tid da de ikke er hyldevarer)Ønsker du ikke at modtage varen på grund af forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille den.
TRANSPORTSKADE
Hvis der er synlige skader ved modtagelsen af varen/varerne, skal du straks kontrollere, om varen har lidt synlig overlast. Hvis ja, skal du nægte at modtage varen. Hvis nej, skal du bede vores bud om at notere, at blomsten / produktet / emballagen er beskadiget under transporten. Er der eventuelt andre skader på produktet efter udpakning, skal du kontakte os hurtigst muligt. Vi vil derefter sørge for den videre sagsgang, så du kan få ombyttet dit nye produkt uden unødig ventetid.
REKLAMATION
Hvis du mod forventning skulle modtage en defekt vare, udbedrer vi fejlen ved hurtigst muligt at sende dig en ny vare, når vi har modtaget den defekte vare retur. Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige og dokumenterbare fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, bedes du kontakte os pr. brev eller email
ANDET
Family Garden forbeholder sig ret til at forandre priser og specifikationer uden varsel.
Vi tager forbehold mod eventuelle trykfejl, udsolgte varer og svigtende leverancer fra vores leverandører.
Hvis en bestilt vare ikke er tilgængelig inden for normal leveringstid, får du besked om dette.
Personer under 18 år, som ønsker at bestille varer, skal have tilladelse fra forælder/værge.
Ved at indsende en bestilling til Family Garden forudsættes det at du har gennemlæst og accepteret vores salgsvilkår.
Levering af BigBags 
Ved alle køb inden for Danmarks grænser og inden for det landfaste Danmark sker forsendelse med fremmed fragtfører for Sælgers regning og for Købers risiko. Alle forsendelser, der foretages af Sælger, er betinget af, at aflæsningsstedet er tilgængeligt ad farbar vej. Køber er ansvarlig for omgående aflæsning, og eventuel ventetid sker for Købers regning. Underlaget på leveringsstedet skal være egnet til kørsel med tunge køretøjer. Tilgangsvejen skal være minimum 3 meter bred og med 4 meters fri højde uden lavthængende el-ledninger eller nedhængende træer. Sælger påtager sig således intet ansvar, såfremt der måtte opstå skader som følge af, at leveringsstedet ikke er egnet til kørsel med tunge køretøjer. Produktet leveres henstillet uden opsyn, hvis Køber ikke er at træffe på leveringstidspunktet på leveringsadressen. Hvis leveringen sker på offentlig vej, skal Køber hurtigst muligt og senest samme dag som leveringen finder sted, tydeligt afmærke stedet ogdermed varsle brugerne af den offentlige vej. Varerne fragtes sædvanligvis med ladbil og tilhørende palleløfter. Det er således ikkemuligt for fragtmanden af løfte varer over hæk, busk og lignende. Har køber særlige ønsker til leveringen, bedes dette således oplyst ved bestilling. Forsendelse af det købte sker jf. punkt 7.1 for Sælgers regning men for købers risiko, idet risikoen for de købte varer overgår til køber ved afsendelse fra Sælgers ejendom.
Virksomheden
Hjemmesiden www.family-garden.dk drives af firmaet:
Family Garden ApS, CVR nr: 27 67 36 43
Telefon +45 7561 2000, Vegavej 6, 8700 Horsens